onsdag 1 maj 2019

Tindrandet.

Hade en paus från Tinder. Men är där igen. Oftast på arbetsnätterna, de stunder det är lugnt. Matchar med de unga och vältränade. Kanske har jag lärt mig läsa av den typ av man som kan tänkas ligga med mig. Bland de välartade jämnåriga finns jag som en bekant, en krydda i samhället, inget mer. Iaf tror jag att det är så. Och jag väljer något annat på tinder.

Alltid kommer frågan om vad jag söker. Från dessa män som är  10-15 år yngre än mig. Frågan blir hängande. Blir tom inför den. Går på arbetets larm. I de långa korridorerna. In på rummen, hjälper de trött staplande att hitta toastolen, torkar upp det som hamnar på golvet, byter inkontinensskydd som är blöta. Hjälper tillbaka i sängen, undviker kindpussar från munnar där tänderna är fulla av beläggningar. Försöker fånga den rynkiga handen, som nyss grävde i sitt underliv, i min, innan den stryker mitt hår. Går vidare i korridoren. Tar en stund och viker tvätt.  De förvirrade utan minne kommer ut, vill hitta ut, vill hitta sängen, barnen, en katt, kliva av tåget. De som när jag började jobba var över 70 år äldre än mig, de som nu ibland är blott 30 äldre än mig.

Men i förra veckan fortsatte jag en gång bortom den frågan. Då svarade jag att jag söker kärlek, flört, bekantskaper, sex. Men med honom, vilket jag inte skrev, handlade det bara om sex. Från min sida och hans. Vi skickade snaps. Som för att bli godkända. Han ville ses. Det var dags att komma ut. Och när jag kom ut är hans svar han att han bara träffar mig om jag tar hans kuk i stjärten. Jag svarade med en bild av min rumpa och ett ja, det får du. När han läst och sett mitt svar blockade jag honom.

Såg honom sen, en dag i solsken, han cyklade förbi mig. Hans ansikte såg nu ut som en råttas. En elak råtta. Om den varit en råtta i en tecknad film hade den haft gröna ögon och varit ond som fan.

Förrförra natten var jag inne på tinder igen. Såg S som jag träffade till och från förra våren. Han var då 25 år och gift. Han låtsades först inte förstå att jag var trans. Sen när han kommit, antagligen över mina bröst och mitt ansikte, när hans kåthet lagt sig, lät han sig förstå. Han berättade att det inte känts bra, att nästa gång vi sågs skulle jag bara få suga av honom. Men han blev kåt igen och struntade i vad han tidigare sagt. Han kom förbi. Han var ivrig de gånger vi sågs, hans käkar liksom pressades ihop, hans händer grep rastlöst efter mig, hans ögon gick i kors när vi höll på. När jag en gång nämnde det igen, att jag var trans, sa han att jag inte fick prata om det, att det gav honom ångest.

Han spottade mig i munnen och sa att han tyckte om mig. När jag inte reagerade  tog han med sina händer om mitt ansikte, han gjorde så vi fick ögonkontakt och sa igen att han tyckte om mig. Jag hade ingen reaktion på det, såg på honom frågande.

När han skrev, när jag såg att jag fått ett nytt meddelande av honom, blev jag så kåt att jag skakade. Berättade det för honom. Han svarade att han kände detsamma.

Han ville kalla mig hora, han skrev att han ville våldta mig. Vi bråkade om det. Han vill kissa mig i munnen och jag sa nej. Han ville att han och en av hans kompisar skulle ligga med mig. Jag sa nej igen. Det slutade den gången med att jag skrev ett långt meddelande om hur tråkig han var, hur osund hans "kärlek" till sex var, att jag inte ens varit nära att komma, vilket var sant, trots den skälvande kåtheten. Han läste mitt meddelande och började svara. Såg symbolen för att han skrev. Då tog jag bort honom, så inte hans svar skulle nå mig. Sen dess har vi inte hörts.

Det var då, förra våren och  sensommaren, för under högsommaren sa han sig behöva styra upp sitt liv, sitt äktenskap. I slutet av sommaren kom han på andra tankar.. Nu såg jag åter på hans bild i blädderhögen på tinder. Nu är han 26 år, säkert fortfarande gift. Han såg söt ut, de gröna ögonen, de stora läpparna. Jag swipar åt höger. Vi matchar. Jag ser på hans bilder igen. Lägger i från mig mobilen. Tar upp den efter en kort stund och tar bort vår matchning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar