tisdag 28 maj 2019

Förmiddagen.

Hyllan för blommor och hyllan för böcker har ännu inte kommit upp. Har slutat försöka. Har hittat på att jag först ska få min cykel så jag kan cykla till min bror och hämta borren. Det är en ursäkt för att jag är lat. Eller rädd att även den borren ska gå bet på min hårda vägg och drömmarna om krukväxter ska gå om intet.

Det regnar idag. Tycker det är skönt. Dricker mitt kaffe och tar paus i serien Home fires för att bildgoogla Suzanne Brögger. Läste Jadekatten för en massa år sen, sen försökte jag läsa Creme Fraische  något år senare. Som jag upplevde boken då var att den handlade om en vacker ung kvinna med modet att bara ta för sig av allt som gavs till henne. Jag kände mig som dess motsats och lämnade efter att ha läst halva tillbaka den till biblioteket.

Vissa är vackra utan att det gör dem något gott. Andra kan göra guld av sin skönhet. Har vänner som är så strålande vackra, men de hukar sig i ångest och missar allt som världen tycks erbjuda dem. Kanske krävs det en stor styrka och massa mod och livslust att kunna dra nytta av sin skönhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar