torsdag 21 mars 2019

Mardrömmen

kl 00:01 messade jag J godnatt och kl 00:51 messade jag honom igen om mardrömmen. Läste en stund efter det första sms:et. Läser Vedergällningar av Karen Blixen. Där bubblar något oroligt under ytan i den, eller så är det bara att jag vet att det är en skräckroman. Läste ett kapitel. Släckte, måste ha somnat direkt.

Drömde att jag gick en smal gång, en gata mellan två tegelhus, ett parti var bäcksvart och gatlyset lyste upp en bit framför mig. I mörkret griper oron mig, ringer J för att ha någon som pratar med mig så rädslan ska hållas i schack. Medan vi pratat drar en kraft mig bakåt, något obestämt håller om min överarm. Ser hur gatlyset framför mig försvinner längre och längre ifrån mig. Med lugn stämma börjar J berätta om det värsta han varit med om. Men jag vaknar och får inte höra vad det var.

Så jag messar honom igen, alltså kl 00:51

Han säger att det värsta han var med om hände förra veckan. Kärlekstrubbel. Ja, så banalt - hans ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar