lördag 23 mars 2019

Klubba

För några veckor sen, kanske över en månad nu, var Mimmi här. Vi gick på klubb. Ut i natten och dansade. Snön föll, och hade så gjort i dagar. Snöhögar och snödrivor tornade upp sig, skymmer hus och vägar.  Vi drack Norrlands Akvavit och lyssnade på50 cent hos mig. Jag sminkade mig, brunt och glassigt runt ögonen, orangea glansiga läppar.

I glittriga lurex toppar drog vi så till klubben. Stod i kö. Köpte mer sprit som serverades i blommiga kaffekoppar. Dansade en stund och ställde oss i den långa toakön där unga män tog kontakt. De tog oss för studenter och vill sedan veta vår ålder. Mimmi sa sin,31, jag sa min, 40. Nu blev vi inte trodda och det blev ett jädra tjat. Att bevisa sin ålder kändes knäppt och jag började förstå att jag var äldst på stället. Enda 40åringen på klubb den natten. Vi kom fram till toan tillslut och våra vägar skildes åt för ett slag. Tills de letade upp oss och visade upp oss för sina vänner. ”Gissa deras ålder” ”gissa hennes”. Jag såg mot fjärran, ut i rökmaskins diset, Mimmi blev smickrad.

En stund senare gick vi hem. Vi stannade i en tunnel och tog bilder, vi stannade i en backe och tog fler bilder liggandes i drivorna. I min port ringde vi en taxi till Mimmi, jag satt på golvet och Mimmi spanade ut i mörkret. En långbent Donna i jazzbyxor och blonda lockar kom. Hon strålade och hade de långnaglade nävarna fulla av lösa cigg som hon ville ge oss, hon ville även fixa en svarttaxi. Men mimmis taxi kom och vi skildes alla tre åt.

Dagen efter tog förkylningen som ännu slemmar min hals fart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar