lördag 16 mars 2019

Förkyld (igen)

Igår sov jag på dagen efter nattens arbete. På kvällen lommade jag ner till bildmuseets och Littfest kvällsprogram. Har i år ackreditering, or so i've been told, till dagsprogrammet. Men sov bort fredagens och nu sitter jag här apatisk och tuggar muslin. Som en ko som idisslar. Igår kväll iaf, när jag kom in på bildmuseet och det kryllade av folk, fullt av liv. Brast min svett ut i floder. Det rann längs ryggen och pannan fuktades. Ställde mig ute i kylan två gånger. knäppte upp kragen i halsen. Men fukten gav inte vika, ryggen fortsatte vara blöt. Ludvig kom. Jag pratade bara om min svett, han föreslog att det kan vara torgskräck och det lät rimligt.

Det gick över. Kvällen blev trevlig, även om jag behöll min stirrighet och känslan av att vilja fly. Min flackande blick. Och kl 23 gick jag hem. Dolade på här hemma, vet inte med vad, åt, såg på luften mellan ögonen och taket, läste lite. Somnade.

Sov. Sov djupt.

Vaknade efter 10 timmar med en tjock hals, hostade slem över handfatet. Sköljde munnen. Drack kaffe och mal nu min musli mellan käkarna. Långsamt. Matt i kroppen och med en rinnande snok. Kommer inte komma iväg till Littfest idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar