torsdag 18 oktober 2018

Frukost.

Jobbade fem arbetsnätter på rad. Mina höjdpunkter var mina frukostar, den första, den jag äter på morgonen efter passet när dagen gryr, innan sömnen, var en kall gröt på havregryn och tranbär som stått över natten, den var två knäckebröd mackor med blåmögelost och en snaps Norrlands akvavit. Den andra, den jag äter ca kl 17:30, då det skymmer ute och jag just vaknat, är två croissanter med Nutella, ett glas blodapelsinjuice och en kopp kaffe. Båda är ljuvliga, båda frukostarna längtar jag till. När jag ätit upp den första längtar jag till att få vakna och äta den andra. När jag ätit den andra längtar jag tills kvällen är över och nattens arbetspass gjorts och jag får äta den första.

Min matlåda, kycklinggrytan med potatis och ris, den var inte en höjdpunkt, den visade sig vara nödvändig bukfylla att stoppa i sig innan det hunnit bli midnatt. En ska tydligen inte äta mellan midnatt och kl 4. Vid fyra äter jag dadlar, pistagenötter och en slurk kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar