måndag 22 oktober 2018

40.

Idag är det min födelsedag. Fyller fyrtio. Hade inte styrt upp något firande, inte för att jag inte är peppad på att fylla fyrtio, utan för att jag inte gillar fester där jag står i centrum. Tyckte också att det räckte med Britney Spears-konsertresan Mysan och Jag gav varann som gemensamt fyrtioårsfirande, den vi var på i Augusti. Skyllde på att jag jobbade natten mot idag. Så jag skulle inte orka fira. Men under min natt funderade jag på hur jag skulle göra med denna dag, (det är väl ändå en milstolpe att bli 40?) när jag väckt mig själv, ca kl 13, till en dag i trötthetsdimman. Funderade att föra över pengar från sparkontot, gå förbi Ica och köpa en fryst hummer, låta den tina, antagligen lite för snabbt för att smaken ska komma fram, för att sedan kalasa på den och nubbe i mitt hem. och även styra upp något av de smörrebrödrecept jag googlat fram under natten. Blev glad av den tanken, att festa till det i ensamhet. Fest mat och nubbe. Smörja kråset så kinderna blänker av lustfylld mättnad. Men morgonen kom och jag började förstå att vänner tänker titta förbi. Hör av mig till mina systrar, styr upp restaurang och bio med dem, bort från hemmet, in i tryggheten och biomörkret. Nu ska jag sova någon timma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar