torsdag 15 juni 2023

Så har semestern börjat och pågått ett tag.

 Gick på semester och stannade, kröp ihop, varit i en dimma. Jag skulle göra film, spela in eller iaf planera, så jag skulle stå startklar när Majsan öga är bortopererat. Istället så har jag sett om Veep och sett otaliga klipp på youtube jag inte längre minns. 

Mamma opererades för en slumpmässigt upptäckt cancer, allt skedde så fort, upptäckten av tumören och operationen och mamma verkar så glad och vi alla är lite lättade men vågar inte helt andas ut.

Bokat tvättstugan två gånger, men bara för att torktumlaren var trasig och jag inte hann torka allt i torkskåpet.

Har varit på bio, i lördags gick jag själv, ensam i stora salongen på folkets bio såg jag Asteroid city av Wes Anderson. Blev lycklig när den drog igång, konstlad och stel och uttänkt i minsta detalj, i svartvitt och sprakade färg och alldeles underbar. Efteråt drack jag armenisk sprit hos knutte och klappade en pudel. 

På söndagen gick lilla nystartade skräckfilmsklubben och såg The Pope's Exorcist där Russell Crowe drog runt i prästrock på en skoter och drev ut demoner. En kort stund blev mina ben svaga av skräck, men mest var det bara mysigt och lite dumt och med ett slut upplagt för 199 uppföljare. 

Värmen kom i måndags. Jag började ha klänning. Hämtade växter hos mamma till min balkong. Paprika och tomat. 

Så här seg var jag igår. Sov till kl 10, låg kvar. Vid 11 åt jag frukost, rågbröd med ost och gurka. Drack té och såg Veep. Duschade. Blev hungrig igen. Kokade rödbetor. Att koka rödbetor tar tid. Åt dem med smör. Kl 14:59 klev jag på bussen nr 2 till Söderslätts handelsområde. 34 minuter skulle resan dit ta. Jag hade tänkt ta med mig en bok att läsa under färden, men det gjorde jag inte. Hade ett ärende jag skulle göra som fort var avklarat, svepte sen igenom Ikea, gick runt inne på Avion. På Avions övervåning står lokaler tomma, genom de enorma fönster vid rulltrappan syns parkeringen och åkermarkerna utanför i solgasset. Hann åka hem på samma biljett som tog mig dit. Klev på bussen kl 15:57. Hoppade av på Gammlia och gick fort igenom konsthögskolans kandidatutställning och drack en cappuccino och slukade en kokostopp med vit chocklad innan de stängde. Handlade på Ica Berghem, saker att göra müsli på och libabröd, oliver och yoghurt. Hemma åt jag oliverna, låg ner, såg dokument inifrån. Nåt mer gjorde jag nog, för tiden gick och middag lagade jag sent, Shakshuka, läste lite, ringde Mysan, såg Akira Kurosawas Dondeskaden, såg klart Veep. Somnade ca kl 02:10.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar