tisdag 20 juni 2023

Majsans öga.

 Värmen kom förra helgen, tror jag. Har släppt ner persiennerna och vinklat för. En känner skillnaden direkt. En sån ful men effektiv lösning. Inget tycks vackert bakom fördragna persienner.

Majsan busade runt, pigg och full av liv och ville inte låta sig infångas. Jag blev allt mer stressad, för bussen skulle gå och vi hade en tid att passa. Fick grepp om henne och stoppade ner henne i väskan och så smet hon ut innan jag han stänga och processen fick börja om. Vi kom iväg. Hon fick sitt öga bortopererat och jag strosade genom stan och den varma morgonen blev allt mer het.

Förbi Lampray. Hann prata med Linus en stund, fick låna en hårddisk.

Gick längs älven hem.

Sen väntade jag. 

Klippte av Jussi hennes varma päls. Hon blev pigg och brottade omkull Montzi. 

Väntade igen. Försökte att inte somna. Tänkte att de skulle höra av sig innan lunch men först kl 14 ringde veterinären. Majsan hade börjat blöda och fått sövas igen och nu kunde jag komma och hämta henne.

Åter på buss. Åter hos veterinären. Åter ut i hettan och vänta på buss tillbaka.

Hemma igen duschar jag av de två klänningar jag hunnit blöta ner med min svett under dagen. Hörde Majsan knata runt, hörde hur kragen som ska skydda såret skrapade mot saker. Somnade. När jag vaknade igen, ca kl 19 hade hon druckit vatten men pga den korta nosen hade omläggningen doppats och vattnet i vattenskålarna färgats rosa av blod. Bytte vatten.

Pratade i telefon med Mysan.

Har tid för återbesök för Majsan kl 10 imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar