lördag 3 juni 2023

Lördagsmorgonen.

 Tog bussen hem efter arbetsnatten. Aldrig gjort det förr, varken till arbetet eller hem. Men denna lördagsmorgon kändes det som ett äventyr. Hann handla på Kvantum innan. Fick vänta några minuter. Såg framför mig att bussen skulle vara tom, för det var lördag och tidigt, klockan 07:48 skulle den gå från hållplatsen och det gjorde den. Jag satte mig långt bak, tog av mig solglasögonen, ville inte ha något som skulle hindra intrycken, och spanade ut på det gröna folktomma. Det är så grönt nu att en knappt ser staden. Tre hållplatser. Lilljansberget, Samhällsvetarhuset och Umeå Universistetssjukhus. Där kliver jag av. Går genom parken de bygger om och hem. Klockan 10 somnade jag på dagbädden i vardagsrummet, efter att ha ätit en tallrik yoghurt och müsli, druckit en Sprite zero, en kopp té samt sett 80% av en dokumentär om Meryl Streep. Kl 13:30 vaknade jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar