fredag 30 juni 2023

Prokrastinerar.

 Började umgås med vänner, hade tänkt lägga fokus på filmen men inget hände, jag bara satt där, tom och lat, så då började jag umgås med vänner igen. 

Köpte hårddisk idag. Köpte omeprazol. Hårddisken är för filmen. Kanske kickar det igång mig, att lägga ca 1600 på något och sen inte använde det, så ska jag väl inte låta det bli? På måndag tas Majsans stygn bort och kragen åker av. Då kan filmen börja filmas. Omperazol för min mage. Ständigt intag under flera år. Ett uppehåll från november till mars. Uppehållet ledde till vinterns akuttid på Hälsocentralen.

Tränade efter Jane Fondas träningsvideo. Köpte den för minst ett år sen, tränade då en gång i ca 15 min. Dog då. Inte haft lust att ens försöka igen. Förrän idag. Eller igår, för det var då jag började planera träningen. Ca 30 min pallade jag. Jag hänger inte med i koreografin, vet inte om jag gör något rätt, men mina ben lyfts och armarna viftas och en och annan höftrörelse klämmer jag in. Svetten forsade om mig. Tänker att snart, om nån dag bara, ska jag köra igen. Ska köra igen och igen under hela sommaren. Ska bli fit. Ska bli tight. 

Hemma igen efter middag med vänner satte jag mig ute på balkongen och läste. Kvällen var ljus och varm och inga mygg besvärade mig. Kl 23:50 reste jag mig för att gå in. Balkonggolvet var ännu varmt av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar