fredag 12 maj 2023

Magen.

 Såg inte Paddington 2. Såg en fransk film med Sophie Marceau som har en pappa som vill få dödshjälp. Hanna Schygulla hade också en roll. 

Igår vaknade jag ledsen, magen sjöng sin sorg ut i hela kroppen. Pluggade med Jonna. Samt att läkaren lämnade rapport via telefon om mitt senaste provsvar och nytt prov ska tas. Såklart blev jag helt sjuk framåt kvällen. Magen svällde och gjorde ont och jag förstod att jag var döende. Tog djupa andetag, stoppade undergångstankarna med att se reactionvideos av folk som såg Finlands bidrag i ESC. Cha Cha Cha. Jag grät när såg såg att de blev så där överspelat till sig, så där som en måste bli när en filmar sin reaktion. Igår kväll tyckte jag att Cha Cha Cha var det största som hänt på länge. Jag tänkte att låten och framförandet var ett konstverk. 

Idag gjorde jag prov i Gerontologi och Geriatrik. Idag förbereder jag mig för en dödsdom och lyfter på locket till hoppet. Jag har gjort ärenden. Köpte kattsand, toapapper, rödbetor, potatis, sötpotatis, kyckling, olja, smör. Glömde köpa yoghurt. Ska sova en stund snart, så fort jag ätit något, för att i natt jobbar jag extra. Det blir bra, bra att skingra tankarna, göra något konkret och få extra pengar.

ps. har inte fått en dödsdom av någon läkare, det är bara en känsla inför fortsatt utredning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar