onsdag 10 maj 2023

En soffa till en familj.

 Igår var jag pigg. Gjorde ärenden, lagade storkok, bar upp balkongmöblerna, dammsög. Kände mig normal. Som att jag skulle orka ett normalt liv. Började drömma om en familj, för det kändes som jag skulle ha energi till det. Började drömma om en stor gul soffa jag och min ihop fantiserade lilla familj skulle hänga i. Jag planerade ommöblering av just denna lägenhet, att här skulle en familj kunna bo, kanske skulle tom mina ihop fantiserade ungar gilla att bo trångt, iaf till att de blir tonåringar. Och där skulle jag stå med långt grått hår och skrattrynkor och laga mat och baka bröd och ha tålamod och värme.

I natt stördes sömnen av Majsan som var vild och välte ut krukor och slog på grejer och levde allmän rövare och under dagen var skallen min en ömmande seg gegga. Den trötta kroppen var tillbaka. Så snabbt. En dålig natt så ligger jag platt. Tröttheten la sig som blå sorg i magen, sorg som letar sig upp i halsen och fyller bröstet vid vissa andetag. 

Annars idag så pluggade jag med Jonna, sen impregnerade jag mina ljusa möbler som står och torkar och därför har jag under kvällen hängt i min säng. Åt fil och müsli och bröd med ost till middag. Ska göra té nu, ska se Paddington 2. Eller jag vet inte, det är ju en familjefilm, alltså en barnfilm. Hugh Grant är med, han gillar jag nu på hans äldre dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar