lördag 18 december 2021

Sömnlöst.

 Inte fått sova under två nätter. Lägger mig sent för att kl 23 blir jag rastlös, mäter och fantiserar och kollar sidor med möbler och så landar jag tex i att en Togo Small Settee i macnhestertyg i aubergine ska kunna få rum om min ljusa fåtölj från joxet åker ut och jag flyttar om lite med borden. Men jag är inte säker så jag mäter en gång till och visualiserar och så slår pulsen hårt och jag tänker är fantasin möjlig, hade jag inte vad den kostar nyss på kontot och så tänker jag en gång till och mäter för en ny möbel och jag blir så osäker och pulsen stiger lite mer och habegäret kliar i fingrarna och får fötterna att pirra och blicken att flacka och kl 01 går jag och lägger mig och scrollar Instagram och ser massa vackra hem och somnar och vaknar av att Montzi slår mot fönstret sittandes på fönsterbrädan. När jag reser mig upp i sittande rusar hon iväg och jag stänger dörren om sovrummet och missar att Montzi ännu är kvar och när slummern just börjat slå rot slås det åter mot fönstret och jag är klarvaken. Kl är 04:30 och mitt hjärta bankar tydligt och hårt. 

Tar mitt täcke och går till vardagsrummet. Tänker att det är så fint som det är. Känner ett litet lugn. Ser serien Rita och i slutet av det andra avsnittet jag ser börjar jag pausa och fundera på annat. Tar fram affischer jag lagt bort och flyttar de två jag tejpade upp i badrummet igår och nu hängs de undanlagda upp. Affischer från svensk film på 60- och 70-talen och jag känner mig som en sentimentaljunkie  för tiden då mina föräldrar var unga och nu är kl 07 och jag äter choklad och lakrits och dricker te och borstar tänderna och ser nästan ett helt avsnitt av serien Nissar och somnar. 

Igår åkte Mysan och jag till Dollarstore. Kl 19:00 hämtade hon mig. Det var epatraktorer utanför och ungdomar där inne och en morsa som letade en veganhylla mycket intensivt och hennes tysta barn skyndade efter dragandes korgen. Jag köpte alla ljuklapparna jag skulle köpa i år under de ca 35 minuter vi var där. Det är bara till brorsbarnen vi köper. Jag fyllde korgen med skräp som var luddigt och fluffigt och glittrigt och blankt och pajigt fånigt. Brukar inte lyckas med mina klappar till dem. Har nya strategier varje gång. Inget hopp om att dess klappar kommer göra succé.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar