måndag 27 december 2021

Mellandag.

 Mina lediga nätter är jag orolig att sova för lite. När jag lägger mig kommer en nervositet över att kanske vakna efter några timmar, med en kropp redo att röra på sig, redo att arbete, så som den varit van att göra de föregående nätterna.

Igår la jag mig kl 22:30. Vaknade kl 04. Var orolig att inte kunna somna om och nästa gång jag öppnade ögonen var allt ännu svart. Och tyst. Så tyst. I ett hus lyhört som detta hörs grannas morgonbestyr och nu hördes inget. Såg på klockan. Den visade kl 07:40. Låg kvar i sängen till kl 08:20 då jag såg en blå ton anas mellan persiennerna. 

Har ätit frukost och lyssnat klart på en podd jag började lyssna på igår. Skickat iväg meddelande till vänner om att jag är ledig till fredag och gärna ses. Skickade några meddelande iförrgår också. Bara en svarade och hon kunde inte ses, då hennes mamma blivit sjuk och hon var på väg tillsjukhuset. 

Klockan är nu 09:46 och det hörs ännu inga ljud från mina grannar. I huset på andra sidan är det mörkt i de flesta lägenheterna. Det är mellandagar och jullov för många. Himlen har ljusnat och det blå har blivit grått. Har tvättid kl 12:00 till kl 17:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar