torsdag 25 februari 2021

Snötyngden.

 Nån jag inte känner, men vet vem det är, en jag följer på Instagram, en ytlig bekant, la just ut ett inlägg som berättar att hon flyttar från stan. Och det väckte en oro i mig, som att Umeå sluts oroväckande mycket. Blir ointressantare. 

Det är så mycket snö nu. Berg av snö. Allt det vita, allt är inbäddat. Idag sjönk snön ihop en aning för solen gassade och det droppade från taken och var +7 ute.

Ljuset återvänder.

Fler och fler blir vaccinerade. 

Jag behöver ett mingel. Jag behöver en plats där något annat händer än avskildhet, än att bara umgås i min lilla klick. Behöver en miljö som ger luft åt själen. 

Jag behöver höra kreativa människor. Sitta bland dem och känna att något är större än detta. Att denna stad inte ligger kvävd under metervis med snö. Vill gå på museer, se teater, bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar