torsdag 25 februari 2021

 Fotpallen kom och var fantastisk. Sen tappade jag intresset för mig själv, för att skriva här. Gick in i någon bubbla. Oron ljusets återtåg väcker. Att jag tappat orden och blivit tomt högtravande. Jag vet inte. 

Ätit för få semlor (två st), men har inget sug efter fler. 

Februari är vanligtvis årets bästa månad efter september. Solsken och kyla. Snön är ännu vacker och februari går så fort. 

Men, ja, jag vet inte, jag lessnade på mig själv, mitt sätt att skriva, att ständigt skriva om inget för inget händer och pandemin bara fortsätter och fortsätter och jag lyssnar på poddar för då hörs andra röster än min tankar, då gläntas på en dörr till andras tankar och ord och sen är det bara jag och katterna och all inredning jag skaffat. 

Tänk om jag skulle skaffa mig en karriär? Om jag bara kunde något . . . Ett kreativt kontor med gott kaffe och knarriga golv och ett stort fönster ut mot all denna snö. Kanske ett par björkar som står där utanför. Varma vänliga människor som vill något mer än att bara gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar