fredag 5 februari 2021

Ett år sen.

 Instagram visar min lägenhet för ett år sen. Det var en annan lägenhet, det var den som jag levt en evighet i. I bilden finns miss Jones. Hon ligger på elementet, så som hon ofta gjorde, så som hon gjorde första gången jag träffade henne hemma hos uppfödaren. 

Bilden är från den korta tid det bara var hon och jag. Jag minns inte hur det var, hur det var att komma hem och bara mötas av henne. I en månad var det så. 28/1 2020 somnade Tyra in. 29/2 2020 flyttade Montzi in. Måste ha varit skottår förra året. 19/3 somnade Miss Jones in och 20/4 flyttade Jussi in. Minns inte de där månaderna då jag levde med bara en katt. Minns tydlig de få veckor det bara var jag och Tyra, när hon var en spenslig liten kattunge, med de stora tassarna, de stora öronen, den lilla tunna kroppen. 

Den ensamma månaden med miss Jones var väl en ledsam månad, även den som följde efter hennes död. 

Tänker nog på Miss Jones varje dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar