söndag 13 december 2020

The Boy Friend.

 Ser musikalfilmen The Boy Friend från 1971. Twiggys första filmroll. Hon dansar och steppar och är klädd i 20-tals outfits. Jag kryper ihop i min fåtölj och somnar. I drömmen är jag klädd som henne, klippt i hennes lilla bob. Mina möbler flyttas runt och jag tänker att det spökar. Först är jag inte rädd, vet ju att lägenheten är varm och snäll. Men det fortsätter, dörrar far upp och min granne flyr. Jag ser mig i spegeln och bakom mig står min kopia. Som en levande skugga och hur jag än flyttar mig lyckas jag aldrig stå öga mot öga med min dubbelgångare, då hon alltid är bakom mig, en vars ansikte skyms av mig i spegelbilden. Vaknar och drömmen bryts, somnar åter om och pendlar mellan slummer och korta stunder vaket i en timme till. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar