fredag 21 februari 2020

Pinteresthemmen.

Scrollar igenom Pinterest flera gånger per dag. Olika bilder av olika hem, men de ser samma ut. Det är luftigt och ljust, tavlor och monsteror, fiolfikusar och kaktusar i överflöd. Vackra golv och höga fönster. Möbler i en luftig men beige färgskala. Jag fastnar i loopar. Klickar mig runt mellan samma bilder. Samma lägenheter i olika vinklar eller när det skaffats en ny möbel eller nåt och det har fotats och lagts ut. Tillbaka till en bild jag tidigare var på. Gladast blir jag när det är en katt eller två i ett av dess hem, eller mer klara färger. Men när jag klickat mig vidare på dessa färger, hamnar jag bland bilder av bohemiska hem, med marockanska sittkuddar och orange och rosa och gröna kuddar i soffan och då vill jag tillbaka till där jag tidigare var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar