onsdag 19 februari 2020

Kaktusen.

Har nu identifierat mig med de stackars krukväxterna som kämpar. Mest med den lilla skrumpna kaktusen. Porslinsblomman tänker jag är en sur och envis en. Kaktusen är förvirrad och hopplös.

Att jag var på väg att gråta över deras öde igår.

Egentligen är det allt annat. Två människor nära mig har blivit sjuka. Sorgen över Tyra. Sorgen över att Miss Jones ska lämna livet inom kort. Att min filmkarriär är i sank, inte oräddbart i sank, men det krävs kanske mer än vad jag kan ge för att få igång den igen. Att mitt arbete är hårt, att ständigt vara med de som behöver hjälp, att vara där in i slutet och att inte räcka till. Att inte få applåder eller bära en gloria.

Men gråten bubblade upp över kaktusen när jag berättade om den för min syster igår. När vi fikade Semla och Lemonad på Kulturbageriet under ett besök i stan som slutade med att jag köpte en till kruka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar