torsdag 23 januari 2020

Tyra och Miss Jones - ett av de sista kapitlen.

Allt jag nu tänker på har med Tyra och Miss Jones att göra. Nu ligger Tyra i deras fåtölj. Miss Jones i mitt knä. Just nu känns allt normalt. Så som en stilla stund har varit under de senaste 11 åren. Härifrån ser jag inte Tyras uppsvällda mage. När Miss Jones sover märks inte hennes haltande och den lätt blödande tumören.

Känner Miss Jones mjuka varma kropp ligga stilla över mina lår. 

En hund ylar nånstans ifrån. 

Det finns spår av tabletterna Tyra fått, som hon ej svalt, lite överallt - i soffan - på mattan -bredvid symaskinen. Tunna rester. De hon spottat ut. 

På tisdag den 28/1 har jag bokat tid, då ska de få somna in. Kl 14. Imorgon måste jag köpa ny kattsand. Det blir den sista kattsanden jag köper åt dem. Ska se om jag har en påse kvar av blötmaten med mycket sås, så kan de få den på tisdag, som en sista festmåltid. I annat fall får jag köpa nytt. 

Nu har Miss Jones sömnens ryckningar och hunden ylar än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar