måndag 31 juli 2017

Frukosten

Har börjat lyxa med frukosten. Croissanter. Nötcreme. Frukt. Och det goda kaffet. Kaffe gjort i min gamla espressokokare. Som får mitt kök att se 80-tals bohemiskt ut, kaffestänken runt plattan, den slitna lilla tingesten som står där, fläckig och skavd över den grå mjuka metallen. Inte mer behövs för 80-tals bohemen antar jag, inte enligt mig iaf.

Idag skivade jag en nektarin och klämde in i croissanten med nötcremen. Halvlåg i soffan. Lyssnade på fransk 60-tals pop. Lägenheten luktade av kaffet, av den nygräddade degen. Klappar lite på katterna som kommer förbi mig i soffan. Tyra gillar mina händer när de luktar kaffe, då gnider hon dem blöta av hennes saliv, väldigt intensivt, väldigt bedårande och lite skrämmande.

När jag ätit klart, spisade jag vidare i den franska 60-tals poppen, kände mig bra. Går för att borsta tänderna och ser T-shirten fladdra ut från kroppen, med brun kaffefläck mitt på, suckar något över hur klumpig jag är. Inne i badrummet, framför spegeln ser jag matresterna på min kind, nötcreme och croissantflarn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar