söndag 9 september 2012

Dessa dar då solen skiner och det är kallt. Magiska mornar med té och torrt bröd med mycket smör.

En vän vill stå för något, men det är svårt att stå för något när man är man och tjänar bra och gör det man vill och letar fru att få barn med.

Jag har känt att jag inte behöver stå för något, jag undviker och döljer för att slippa stå för något. Allt jag behöver göra är att berätta vem jag är så representerar jag alla som gjort könsbyten, alla transpersoner och varför inte slänga in homo och bi också. Det där lät bittert, men det är inte bittert, det är skrämt. Jag är en del av en minoritet som möts av fördomar och från vissa ett fördömande.

I höst ska jag försöka vara modigare, i höst ska jag försöka stå upp mer för mig själv och min bakgrund. Men mest vill jag sova och dricka té.



6 kommentarer:

  1. Är det något som "alla" vet? Alltså något som du kan märka i folks bemötande?
    Blev så glad när jag såg att du skrivit ett nytt inlägg, alltid favvoblogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack fina du!!!

      Vet inte om alla vet, tror inte det, vissa vet, vissa har inte ens anat, andra ser direkt.
      Och så finns det de som fiskar, letar, ställer frågor som är sökande efter hur det ligger till.

      Nu har jag och Victor gjort en kortfilm om det hela, den har premiär snart, det är nog med den jag kommer vara modigare, kommer inte vara värsta öppenhjärtliga personen på den frågan, men lite mer öppen.

      Kram

      Radera
  2. Ang. fördömanden om transor och könsbyten etc.: tänk, om alla hade sett Almodovars All about my mother och Agrados underbara monolog -då fanns där inga fördömanden kvar! Den filmen skulle alla se... ♡

    Tack för en fin blogg, ååå, tänk, det där klippet med damen från usa som var i Paris... jag GRÅTER i slutet och har sett den flera ggr. Gick rakt in i hjärtat! Jag är stammis sen några månader tillbaka. Tack för allt. Redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket :D JA, alltså damen i paris, det är en himla fin liten film, gråter också i slutet.

      Radera
  3. Inte en tanke om kön har slagit mig sedan jag började följa bloggen. Jag gjorde väl en gammaldags tolkning av könsrepresentativa symboler och har hållit fast vid den. Hoppas på att kunna ta del av kortfilmen när det bär av. Och hursomhelst tycker jag mycket om din blogg.

    SvaraRadera