söndag 10 juni 2012

Är så där trött igen. Försöker minnas om tröttheten fanns före förra veckans feber och förkylning. Men jag minns inte. Nu suckar jag istället för att andas och vaknar långsamt och motvilligt om mornarna. Och trots djup och många timmars sömn om nätterna får jag kämpa för att hålla mig vaken på eftermiddagar och kvällar. Hoppas det bara är rester av förkylningen som drar ner mig.

Här är en bild på soverskan på Oknö, Karolina Olsson. Hon somnade som tonåring och vaknade trettiotvå år senare 46 år gammal år 1908. Hennes mamma matade henne med mjölk och ibland hördes Karolina gråta. Två år efter det att mamman dog vaknade Karolina. Hushållerskan hörde hög gråt från hennes rum och fann Karolina skuttande på golvet. Sen levde hon tills hon blev 89 år gammal och sades vara en glad gumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar