söndag 16 oktober 2011

fest

På fredagen var det fest. En vän disputerade. Träffade fina gamla vänner. Vi åt ihop. Vi rökte bara för att få bryta upp ibland. Jag drog inga halsbloss. Det gjorde inte min rökarvän heller. Försökte få det att se ut som jag gjorde det. Min rökarvän försökte inte, hon puffade glatt små bloss som lika snabbt blåstes ut. Vi var de enda som ägnade åt oss ciggen. Tre stycken var vi, alla andra var förståndiga och kloka. Sen dansade vi glada runt i ett litet rum med rökmaskin och blinkande lampor. Det var en fin fest.

Igår, lördag var jag åter på fest. Mingel Filmare möter filmare. Här fanns fler rökare men jag bröt min rastlöshet med att låsa in mig på toa istället för att puffa halslösabloss. Så stod jag där, satt en stund. Gjorde inga behov. När jag kände mig redo för folk igen gick jag ut och drog en mingelrepa till, fast mitt mingel begränsades till gamla bekanta. Inga nya gjordes. Det en trevlig kväll och jag fick ett stipendium på några tusen.









7 kommentarer:

  1. Ett stipendium? Vad kul! Grattis! Och tack för en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Ja! Det var en mycket fin fredag och så jädra najs att ses, tack!

    SvaraRadera
  3. Grattis! För jobb du gjort eller som du ska?

    SvaraRadera
  4. tack Gustaf! Fick det för jobb jag gjort. Första året jag fick utmärkelsen ingick inget stipendium, det har tillkommit på senare år så det kändes bra.

    SvaraRadera
  5. Wow. Två gånger. Inte utan att man blir nyfiken på vad det är...

    SvaraRadera
  6. tror det kallas årets filmhjälte i västerbotten. Till de som jobbar bakom kameran, som inte är regissörer eller producenter, de som vanligen får pris, utan till runners, scenografer, ljud, mask m.m. Och nu ingår en summa på femtusen och inte bara äran.

    SvaraRadera
  7. Kunde väl inte komma någon annan bättre till pass? :-) Grattis igen!

    SvaraRadera