tisdag 1 juni 2021

Snart ett år sen.

Om några dagar, den 5/6 är det ett år sen jag var i denna lägenhet första gången. Då hade det varit sommar i flera veckor, inte som i år att våren just börjat. Men den dagen, den 5/6 2020, var det kallt. Mina händer hade blivit röda av cykelturen, av att jag fått cirkulera runt för jag var ute i god tid, sömnlös efter att ha jobbat fram till morgonen min första vecka på Dragonen. 

Hade sagt till Jonas, en av mina nya kollegor, att jag trivdes så bra i min lägenhet och sen gått hem och anmält intresse på denna och en till och sen blev den min fem dagar senare med inflytt i september. 

Förra sommarens längtan hit. Promenaderna förbi på väg till och hem från jobbet. Väntan på att sommaren skulle bli höst. Hur jag skulle inreda. Hur förståndig jag skulle va. Sen hur drömmande slösande jag blev och ännu är. Hur mina tankar kring möbler ändrades. Dessa febriga habegär som lett till hur det nu ser ut, hur tomt mitt konto är. 

Ja, så är det. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar