tisdag 22 juni 2021

Från i natt.

 Jag är ledig och gör inget, men vilar inte. Borde spela in film. Skyller på solen, att den måste jag ha för solen sken på U när vi filmade i fredags och om den sken på honom vill jag att solen ska skina på mig. 

Måste färga håret igen. Färgen bara tynade bort. Rekordfort. Jag som lät bli att tvätta det på en vecka och ändå ljusnade det, blev gulare, utväxten kom fram. 


Så inför mina tagningar borde jag färga håret. Men det gör jag inte heller. 


Jag ligger matt.


Årets ljusaste dygn är snart slut. Himlen är vit. Dimmigt vit. Natten som var var mörk, som höst. Det regnade, smattrade mot fönstret. 


Dagen var kall och kvav. En kvävande kylig fukt  la sig över mig när jag gick en promenad.


Jag skyller på allt det, till varför jag bara ligger orkeslös. Vädret, mitt ofärgade hår.


Imorgon, idag, ska jag tvätta. Kl 12-17. Mest trosor, strumpor och sänglinne. Har köpt sköljmedel, det är rosa och ska dofta Näckros, grape och sol. En syntetiskt lukt skulle säkert nån säga. Det är från Coops egna märke Coop. Brukar inte använda sköljmedel, det är nåt med det som inte är bra. Säkert cancer eller miljön.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar