måndag 19 april 2021

Ishtar.

 Vaknar av att mina fötter faller över sängkanten. Upptäcker att jag hamnat på tvären i min säng som är 160 cm bred. Går till toan, känner mig mosig, som att mer sömn behövs, men jag tänker att klockan nog är lite över 10. När jag kommer tillbaka till sängen ser jag på mobilen att klockan är 05. Det känns fel. För låg jag inte en stund nu på morgonen och scrollade på mobilen innan jag somnade om? Ser på mobilen igen, för att se vilken dag det är, kan jag ha sovit över en dag, men det är söndag och söndag borde det vara, men klockan borde vara kring 10:30 och inte strax över fem.

Jag somnar om. Vaknar åter kl 10:30. Ännu mosig.

Efter frukosten ser jag en film. Ishtar. Den är känd för sin uselhet och den är usel på ett tråkigt sätt, inte på ett underhållande sen, precis så som senaste Jönssonligan filmen var usel. En film som bara pågår, sakta vevar sig fram, skämt som saknar det som gör dem roliga. 

Medan jag ser filmen måste jag kissa hela tiden. Blåsan fylls fort på och jag måste tömma den och det skvalar varje gång. Inga droppar som bränner när de lämnar min kropp. 

Och min mosighet fortsätter. Hela dagen, även om blåstömningen lugnar sig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar