lördag 24 oktober 2020

Inredning, inredning, inredning.

 Ni får förlåta, men jag är bara inredning nu. Fullt absorberad av min nya lägenhet. En hunger, aptit, en rastlös iver över möbler och tavlor. En önskan om mer, en shoppinglust och ett habegär som ligger och stadigt glöder.

Mitt hem är inrett med de saker jag hade och med allt jag köpt under sömnlösa nätter då ivern blivit oregerbar. Med en kropp som skakat av habegär. Ikea, tradera, med mera. 

I tisdags, då mina fyra arbetsnätter var gjorda och jag kommit hem efter passet, började jag hänga tavlor. Eftersom huset renoveras bankas det redan från klockan 08 på morgonen och jag tog mig friheten att även jag banka med en hammare. Tavlor hängdes i köket och en i hallen. Fler ska upp, de i sovrum och vardagsrum, men det får bli en annan gång, en annan vecka. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar