lördag 19 oktober 2019

Små hundar.

Jag tänker på fluffiga hundar. Om livet efter Tyra och Miss Jones. För det närmar sig. Kanske är det här alldeles för snart. I torsdags förra veckan fick jag åka akut med Tyra till veterinären. De ville nog helst att hon skulle få somna in men jag kunde inte låta det ske. Blodproven visade inte på något fel och jag hade fått hoppet tillbaka innan de sa avlivning som alternativ. Hon var uttorkad. Hon fylldes med vätska och fick antibiotika utskrivet. Hon har varit en mycket piggare katt i veckan. Men jag litar inte på en långvarig förbättring.

Så ibland försöker jag tänka då på livet efter katterna och där kanske det ingår en fluffig liten hund. En med silkeslen crèmefärgad päls. Tänkte på en sån hund i somras. Hur den skulle åka i min cykelkorg när jag drog till Nydala för att att bada. Hur den ska följa mig i ur och skur genom stad och skog. På tåg och färjor.

En Lhasa Apso. Kanske en Pomeranien eller en chihuahua mix av något slag. En hund för sällskap, glad och frisk med ben iaf så pass långa att de orkar hänga med. Såg något vitt och fluffigt som lätt dansade över den blöta asfalten när jag gick till Lidl. Då kändes det roligt och hoppfullt med en framtida liten hund. Men hemma igen med katterna i knät hoppas jag att vi har lång tid kvar ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar