tisdag 9 augusti 2022

Augusti.

 Det var fest i helgen, på sommarens kallaste dag med bara 11 grader. Anna fyllde 60 och jag och Mysan dansade. Drack beska droppar emellanåt. Jag svettades som en gris, var rödmosig i fejset när jag gick hem. Dagen efter vaknade jag glad och öm i kroppen.

Anna är viktig för mig, men inte lyckades jag formulera eller visa det på något sätt. Känner att känslorna tappar betydelse när de blir ord. Andra lyckas med det, jag hittar bara standardfraser och lät bli denna kväll. Ändå dumt. Dumt att låta bli. 

Tycker att gurka är så gott just nu. De smakar jord och friskhet. Krispigt och blött på samma gång. Vill bara äta gurka. 

Har köpt solpuder.

Idag är det tisdag. Jag har legat och velat om jag hinner dammsuga. Med tanke på hur länge jag velat så hade jag hunnit dammsuga och jag bara rappat på lite. Så odrägligt slö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar