lördag 6 juli 2013

sig likt

Allt är sig likt. Samma gardin. Samma siameser. Samma militärskjortor jag sover och lökar runt i hemma. Äter mycket sött. Äter fortfarande för mycket kött. Största skillnaden är att jag har kort hår. Blir som vanligt extra trött inför och under arbetshelg och som alltid börjar jag tycka synd om mig själv. Jag tröstshoppar filmer och böcker och får lite ångest över och längtan efter det jag köpt. Idag beställde jag två biografier, en om Ava Gardner och en av och om Diana Vreeland. Är som att biografier rinner ner i mig, utan motstånd. Andra böcker får jag kämpa med, de kan vara så bra att jag blir okoncentrerad, att jag trummar med händerna och vill skrika, ja, då tar det tid att läsa, eller så är de trista och jag bara driver bort i tanken, till annat och måste läsa om. Det är mina två tidsödande läslägen. Men biografier, de matar jag i mig utan problem. Nu ska jag sova för imorgon är helgens sista arbetspass och det börjar 06:45.

2 kommentarer: