måndag 24 december 2012

Så blev jag panikslagetless på min mobil, den som sakta föll sönder, snabbt la av, den som ringde upp, skickade tomma sms, den som var så känslig på beröring att allt sattes igång ostoppbart. Så less blev jag att jag efter att kämpat med att på svara på någons sms gick in på telia och klev ut med en smartfån. Och med smartfånen klev instagram in i mitt liv, på fyra dar har jag inte gjort mycket annat än instagrammat. Jag bara öser ur mig bilder och vill se än fler. Vill dyka omkring, slukas, av ytligheter, av vackra saker, av glittrande lampor och hus och granar, av kläder och snö. För att nå någonslagsmättnad följer jag rika tjusiga ryskor (lena perminova, ulyana sergeenko mfl), som lever jetset liv, jag följer fina vänner, jag följer spännande bekanta. Och just nu vill jag inte göra annat, bort från ord och frossa i bild. Och på Instagram ska jag vara extra vacker, med massa filter och oskärpa, mitt hem ska få tindra och allt ska visas upp i så vackra sidor och genom skimmer som suddar bort allt vardagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar