Det är mörkt när jag vaknar. Tänker kan det ännu vara natt men sen hör jag regnet och åskan. Ett pågående mullrande och smatter. Ligger kvar inbäddad ihoprullad. Katterna omger mig och mina ögon känns tunga och små. Klockan är 9:30. Typ. Ish. Lyssnar klart på en podd och tänker att allt känns kravlöst och planlöst.
Nån gång kom jag upp. Gjorde kannan te och bredde smörgåsar.
Håller andan egentligen. Är Babs sjuk. Är Jussi sjuk. Är dom inte lite stilla och stela. Är det något på gång i deras små kroppar och nu när pengarna är slut så kommer dom få ta slut.
Så dåligt det gick egentligen. Att Babs var sjuk och pengarna bara runnit iväg. Så sårbart hela mitt liv blev, marginalen som försvann.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar