tisdag 31 augusti 2021

Vill äga.

Drömmer materiella dagdrömmar. Möbler jag ska unna mig när jag nått en viss summa på sparkontot. En summa så långt bort, en som jag nog aldrig kommer nå för jag har svårt att hejda mitt spenderande och mitt sparkonto är ständigt bara ett buffertkonto som när lönen kommit har ca 20 000 och när lönen snart ska komma igen blott har ca 14 000. Lika varje månad. Men dagdrömmen om fåtöljen ger mig ett pirr ända ner i tårna. Det finns så mycket vackert som jag vill äga. Saker jag vill lägga min fysiska tyngd i. Sjunka ner i. Vila i. Känna något dyrt under min trötta kropp. 

Mitt habegär riktas just nu till fåtöljen Sesann, italiensk och designad på 1970-talet. Eller fåtöljen Marenco, vilket en av de fåtöljer jag redan har är tydligt inspirerad av. I våras var det Togon som mitt habegär suktade efter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar