fredag 1 november 2019

Nattamaten.

Har haft rotsaker i ugn som matlåda. Kålroten såg så deppig ut, så mjuk, kanske ska den vara mjuk, jag vet inte mycket om kålrot, men köpte därför sötpotatis istället.

Sötpotatis, Rödbeta och morot. Samt falukorv. Äter min matlåda någon gång mellan kl 23 och kl 01. Måltiden tar sin tid att äta, larm avbryter och där ligger rotsakerna och blir allt kallare i den turkosa eller rosa matlådan.

I mörkret, i skenet från tv:n och en nödutgångsskylt äter jag. Falukorven och sötpotatisen ser likadana ut i sådant sken. När jag tror jag ska få fast och salt i munnen får jag grynigt sött eller tvärtom. En tugga, en gaffel jag fyllt, först med en falukorv, sen flera bitar sötpotatis, visade sig vara en jättetugga av enbart falukorv, då delar av falukorven fått färg av rödbetan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar