La mig inte och sov direkt efter arbetet i morse. Satte kryddplantorna och rabarbern i oldlingslådan och satte som mål att köpa lavendeln framåt kvällen.
Så stod jag där med jordiga händer. Såg ner på den lilla fyrkanten och tänkte att den tar sig nog. Uppe i lägenheten såg balkongen skövlad ut pga dom kryddor och rabarbern som nu slitits upp och lämnat den.
Tänkte var det här mina storslagna planer? Var dom inte större än så? Och när jag sen köpt lavendel för 800 kr (hur blev det så???) och fått från agria att dom inte täcker Babs veterinärkonstnader, kändes odlingslådan orimligt dyr och misslyckad. Tog ändå en bild och la ut på insta. Tänker, manar mig lite skälvande att tänka, att den kommer ta sig, de nu omtumlande plantorna kommer resa sig frodigt. Slår bort dom mentalt förlamande magplask den senaste tidens ”projekt” blivit ( floppen Gorillalala och kostsamma till ruinens brant kattungen Babs).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar