Babs hade en endaste livlig dag. Sen hände något igen och hon kissade låren dyngsura och la sin lilla trötta kropp i lådan och kattsanden blev gegga i pälsen och hon kissade typ liggande och natten alldeles sömnlös och kl 08 stod jag nyduschad och redo och fick akuttid kl 09 och knatade till veterinären på teg och mina sista pengar gick åt och Anna Karin kom förbi, vi lyssnade vidare på elakt slängiga Kvinnomanualen och åt frukost/lunch på min balkong och när hon gått förberedde jag middag till brorsbarnen Alma och Tea och köpte billig sockerfri läsk och grönsaker på Coop och kl 15 möttes vi upp och dom lekte med katterna och bedårades av Babs men äcklades av hennes lukt och våta päls och Babs stirrade nyfiket storögdt mot dom och vi åt falafel och ris på balkongen, strosade runt till småbutiker runt ÅC och solen låg lågt och varmt och så sjönk vi ner i soffor och fåtölj och såg ofokuserat Some like it hot och 20:30 följde jag dom till bussen och var så lättad glad mjuk av att ett dygn som börjar så stressigt dåligt blev så snällt och ljuvligt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar